annorlundamotiv

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Julia Brännborn - 7 oktober 2012 17:26

joo jag skulle rida Ara först idag. jag misstänkte att hon skule vara pigg och kanske bocka lite gran. 

då kör vi från början: jag gjorde vid Ara gick ut med henne till hagen eftersom jag misstänkte att hon skulle bocka. jag hoppade upp på henne, det gick bra tills vi kom till hörnet typ vid grinden då stannade hon. jag visste att hon skulle börja bock om jag drev fram henne. japp jag hade rätt där.. så gick hon fram några steg sen hoppade hon fram och kröker hela ryggen sen sparka med bak benen, efter det gjorde hon några bock språng. så slutade hon vi fortsatte, till andra ändan av hagen blev samma sak fast värre hon började stegra sig också, fick stopp på det hon tig tre steg och började igen bockade, stegra sig.. sen fick hon mig ur balans under en stegring och då bockade hon sig små stegrade sig sen stegrade hon sig rätt högt då landade jag på hennes rumpa. och gled typ ner på marken medan hon bockade fick dessutom en hov  på mitt lår :( och jag landade på min svans kota, åt vänster så nu gör hela vänstra benet ont plus vänstra delen av ryggen :/ 


aja sånt som händer på onsdag ska jag slänga upp en kompis på henne och kanske evita vi få se lite ;)


 


så evita blev inte riden idag heller tyvärr :( 

Av Julia Brännborn - 7 oktober 2012 13:15

detta året har gått sjukt snabbt, enligt mig och nu är det bara två månader och typ tre veckor kvar av detta året. 

jag satt och kolla runt lite på olika tävlingar. och insåg att detta året är snart slut! 

det jag vill komma fram till är att tävling sesongen för ponny/hästar i både hoppning och dressyr är snart slut.

det har gått sjukt snabbt, jag har inte varit på så många tävlingar som jag ville. eftersom jag älskar att fota speciellt utom hus :) men ja det kommer fler möjligheter, som tur är :) 


 

jag tro detta va min sista tävling både ponny och klubb :) 


       


lite gamla bilder från jula hoppningarna på ÅPK från förra året :)


Av Julia Brännborn - 7 oktober 2012 10:37

vaknade halv nio idag skönt att få lite sov morgon för en gång skull, har nästan precis varit ute med vovven. dagen idag bjuder inte på så mycket, ska vara hemma i någon timme till, sen blir det in till stan och hämta bro, sen ska jag vidare ut till stallet. ska försöka rida en av dom eller båda idag eller gå med en en runda. jag känner att jag måste börja ta och rida dom eller gå ut med dom nu, efter ett längre uppehåll med ridningen. det känns inte så jätte rättvist att låta dom gå och skrota i hagen längre :( eftersom dom båda har så enormt mycket att ge tillbaka till sin ryttare och dom båda har så mycket dom vill lära sig. 


   

dom små söta tjejerna :) <3

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards