annorlundamotiv

Alla inlägg under september 2012

Av Julia Brännborn - 30 september 2012 14:54

igår va det mycket som skulle hinnas :) så som stallet, fixa sig stada upp lite med mera.

dagen blev såhär:  mamma och jag städade min gaderob igår morse, slängde några tröjor, fixade fint där. 

jag, mamma och sebbe åkte iväg sebbe skulle skjuta, jag till stallet mamma handla. stallet gick riktigt bra :) snälla små damer, red inte igår heller sorgligt men kände att jag inte skulle hinna med det, sen va det hem, fixa mig tills Moster med familj skulle komma :) dom kom, vi hade hur mysigt som helst igår! sjukt roligt att dom kom. fick äntligen träffa dom. 


 

gammal bild på Agnes :) 

just det jag färgade håret i fredags, det blev typ rött, lilla och svart. sjukt nöjd blev jag med det! 

Av Julia Brännborn - 26 september 2012 19:34

har varit hemma hela dagen orkade inte gå till skolan idag. stack en sväng till stallet med mamma pysslade med dom små. sen va det bara hemma och ta hand om rygg och arma! i morgon blir det skolan och hitta på nåt roligt tro jag. ska till stallet i morgon också. sen ska jag ut till munka och kolla på när pappa min tränar karate :) 


 

Av Julia Brännborn - 25 september 2012 10:12

religionen kan ta sig själv någonstans... sjukt tråkigt är det! sen blir det en lektion som är änu mer tråkigare än denna. så som naturkunskap :( jag vill bara hem och käka en massa mat och sen sova tills det blir varmt igen :D

det tycker jag låter som en awesome idé! men nu går det tyvärr inte att göra eftersom jag måste vara i skolan och plugga och INTE sitta på facebook (hehehe) aja ska plöja mig igenom denna dagen. SEN ska jag hem! :D ska bli skönt har sovit rätt dåligt i natt eftersom min rygg gör så enormt ont. det blir ju inte bättre av att jag går i högklackat. men där får jag skylla mig själv så är det bara! 


nej fy på mig nu bara klagar jag. aja baja julia! nu ska jag i all fall skriva nåt roligt. jag mår sjukt bra förutom att jag ha ont i kroppen :) allt går framåt, i morgon ska jag till mina små tjejer! har verkligen saknat dom båda enormt mycket<3 så det ska bli skönt att få komma dit igen. sen i kväll blir det bara lugnt rätt skönt faktiskt! 


ni få ha det så bra kramiis <3 

Av Julia Brännborn - 23 september 2012 18:11


1. jag har varit riktigt kär två gånger om jag minns rätt ;) 


2.jag ha flygit av och svimmat en gång under den långa tiden jag har ridit. jag minns fortfarande den dagen då jag flög av, det är snart fyra år sen. 


3.jag verkligen ÄLSKAR att skämma ut mig själv och mina kompisar på stan. det är nog bland det bästa jag vet! :D 


4.jag kan rent ut sagt inte leva utan min mobil. hehe jag ha en kill kompis som försöker ta den hela tiden, men då biter jag han rätt hårt på handen, en gång lyckades jag bita så hårt att han fick märken kvar resten av dagen ;) kändes inte såå jätte bra sen. men så går det om man försöker ta min mobil.


5. jag har opererat mitt högra öga två gånger. hade med fött skada på linsen inne i ögat så dom opererade bort det, sen när jag gick i tre fyran tror jag så skulle dom sy ihop puppilen så att det skulle bli som ett katt öga, men det misslyckades dom med för jag fick trådarna i handen ;) så jag har alltid varit bild på mitt högra öga. 

 

Av Julia Brännborn - 23 september 2012 17:59

det är så mycket jag vill just nu men det är så lite som kan göras åt det. här kommer en i alla fall en lista på några av sakerna jag vill. 


  • jag vill sluta plugg och börja jobba, helst utomlands men ja det kanske inte funkar pga min värk 
  • jag vill bli av med denna värken som jag ha så jag kan leva en normalt liv utan att få ont.
  • jag vill köpa mig en egen häst som jag kan tävla och träna. helst ett fux sto på ca 165 cm :)
  • jag vill flytta hem ifrån och skaffa ett nytt liv. 
  • jag vill ALDRIG förlora kontakten med mina underbaraste vänner!!!! 

det va några saker men det är så mycket mer jag vill. men det tänker jag inte dra upp.. :) 


  

Av Julia Brännborn - 23 september 2012 15:37

tanken va att jag skulle rida båda hstarna idag men det blev såhär i stället. pappa och jag åkte till väla en sväng, vi köpte oss en lamp skärm, en filt, ett par hörlurar och en tröja till mig :) 

efter det åkte vi ut till stallet, det blev inget med att rida dom eller nåting eftersom mina arma och handleder gör så enormt ont :( aja myste med dom lite i hagen. sen åkte vi hem och jag satte mig vid datorn, jag har käkat lite, och nu sitter jag hos pappa med min bebbis katt i famnen.. 


just det jag fick en liten pressent av mamma när hon kom hem, en kompis till oss två som heter anna skickade med den och det va en schal en går en som hon hade gjort själv :) sjukt fin är det! 


ni få ha det så bra kramis <3

Av Julia Brännborn - 19 september 2012 09:16

haha det kan man lugnt säga att dessa tre senaste veckorna har gått upp och ner dalat och gått upp för den dalen, tjoohoo säger jag för det.. men nu är jag i all fall på väg upp mot det ljus och SKA stanna där nu!! så är det bara. 


skolan går framåt har en del att stå i men det fixar jag. är på gång med mitt slut projekt och marknadsföringen är på g. roligt som bara den är det. vänner går framåt har hur roligt som helst med dom. jag känner att jag verkligen kan skratta med dom och ha hur roligt som helst! 


Ara och Evita dom går framåt, sakta men framåt. härligt. ska till dom idag efter skolan men jag tro inte jag kna göra så mycket eftersom det regnar så får jag nog städa stallet lite granna. men det är alltid skoj det! 


hihi Love my life! :D <3

Av Julia Brännborn - 17 september 2012 18:39

Ara eller sparris är en dam som är släkt med Evita på nåt sätt jag minns inte. samma där jag vet inte så mycket om henne heller förutom att hon är en new forest. 


 

Ara är en dam som har humör som ett bi, men är hur härlig som helst när man kommer över det. hon kan inte stå stilla i stallet måste alltid skrapa med hoven i golvet, när man inte ger henne uppmärksamhet, eller är i sadelkammaren. hon är mysig att rida kan inte så mycket men vi är på goda vägar, hon har ett stort "men" det är att hon kan börja bocka när man arbeta henne. sjukt jobbigt är det. men vi jobbar på det också :) 


 


Ara 2/6-2012

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards