annorlundamotiv

Alla inlägg under september 2012

Av Julia Brännborn - 9 september 2012 19:47

i fredags kväll åkte jag till kattarp med mamma. jag kände att jag behövde komma hem ifrån denna helgen! 

åkte dit träffade alla helt j*v*a underbara människor där! som jag hade saknat dom! stack till stallet en sväng idag och igår morse,red Ara i skritt bara, jag hon va jätte fin. bara det att jag vet inte om hon har ont i ryggen eller nåt, för hon har liksom börjat hugga efter mig på höger sida, ååhh blir så enormt frustrerad när hon/dom inte kan säga rakt ut vad det är för problem, men i all fall jag red inte henne idag! fundera på att rida henne en till två gånger i veckan bara för att se om hon kanske blir av med det! i så fall blir det bara skritt.. Evita har fortfarande såren så hon får stå tills dom ha läkt. går ut och gå med henne någon gång ibland bara för att hon ska få röra sig lite mer! :)


 

Av Julia Brännborn - 9 september 2012 19:45

helt sjukt vad denna veckan har varit både psykiskt och fysikst! än är det inte slut! hoppas på en bättre vecka den som kommer. annars vet jag fasiken inte vad jag gör.. går under kanske!? 


aja ska uppdatera lite nu till er! 

Av Julia Brännborn - 6 september 2012 10:30

det började med att jag kom till stallet sisådär kl kvart över tolv på dagen, skulle ta in evita först. jag visste redan då att jag absolut aldrig skulle ta henne först! men det gjorde jag. skulle ta ut henne från hagen. (dom står i den stora hagen nu för tiden där ser dom inte när den andra går in i stallet) hon började beta vid grinden så att hon stannade mitt i, jag såg att Ara va på väg ut ifrån hagen, jag försökte hindra henne men också putta på Evita, det slutade med att Ara stack ut ifrån hagen. jag tog Evita på började att gå in till stallet, Ara följde efter,tills vi kom in på gården gick Evita fint bredvid mig, då började hon trav och gå runt mig, sen när vi nästan va vid dörren av stallet så började hon trava iväg med mig, jag (så dum som jag är) håller kvar tills hästen nästan sparka mig i magen. då håller jag ett tag till och försöker stanna henne, men det gick inte jag släpper henne. nu hade jag två dumma hästar på rymmen, galopperandes en med grimma och grimskaft runt benen. och jag trodde att jag va själv på gården, men som tur var så va Gunilla hemma :) så hon kom ut med lite mat i en hink. jag öppnade grinden till lilla hagen och försökte få hästarna att inte springa på mig eller skada sig. men som tur va så sprang dom in i lilla hagen efter drygt en kvarts springades! sen va det bara och gå in och hämta ett annat grimskaft eftersom Evita trampade sönder det i hagen. denna gången tog jag Ara först som tur va!

jag hittade sår på Evita idag också tre stycken eller ja, det ser ut som någon slaks var böld två av dom och den tredje hade sår på sig. fattar inte hur hon hade fått dom men vidrigt va det och synd om henne :( 


     


mina två små älsklingar! 

Älskar dom grymt mycket båda två. 2/6-2012


Av Julia Brännborn - 5 september 2012 18:43

har extermt mycket ångest, stress, panik i mig just nu! denna dagen kan bara bli värre än vad den redan är.. samma med hela j***a veckan! jag trodde den skulle börja bra. men det började nästan lika dåligt som denna dagen! grrr, vill verkligen inte ha det så här denna veckan när jag är sjuk! orka inte!! det ända jag gör när jag är hemma är att jag begraver mig på rummet och kolla på Buffy. det ha pågått nu i en månad drygt.. vill egentligen inte göra det men jag orka inte till så mycket mer! det är därför jag inte uppdatera så mycket här på bloggen det är för att jag inte haft någon ork till det... sen idag i stallet va inte så mycket bättre! orka inte dra hela historian i kväll så den kommer i morgon under dagen! 


 

Av Julia Brännborn - 3 september 2012 15:18

folk dem kommer och gå i ens liv! 

folk ser en men lägger inte märke till dig! 

vänner dem sårar en och gör en glad!

vänner dem kommer och gå som dem vill ibland! 

man bråkar med sina nära och kära!

man älskar sina nära och kära!  

att se någon ledsen och sårad, få en att känna sig värdelös!

att känna sig oönskad är aldrig roligt!

att känna sig uppskattad blir allt lättare! 

men att se någon försvinna från jordens yta det tar dö på en!

att se en person tyna bort ta dö på en!

att se sin närmsta dö, ta dö på en själv! 

 

Av Julia Brännborn - 3 september 2012 12:31

känner att jag ännu segare än någonsin tyvärr, så är det en massa saker hemma, skolan, vänner familj, med andra ord väldigt mycket allmänt.har i all fall fixat en del saker ang livet känns skönt :)


sitter just nu i skolan och planera event. rätt roligt är det :) ska ha religion sen. haha kom precis på att Event, religion och naturkunskap är det ända jag har nu för tiden. tro jag i all fall. men jo det måste vara så! 

fasen kom precis på att jag har inga bilder på denna datorn :( 


aja ni få ha det så bra så hörs vi kramiis <3


Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards