annorlundamotiv

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Julia Brännborn - 5 april 2013 12:15

jag tänkte tipsa lite om olika saker som ha hjälpt mig mot min värk eller ja lindrat den. tänkte skriva lite smått om saker som har hjälpt mig. 


Back on Track: Även kallad BoT det finns; strupmor, knäskydd, handleds skydd, armbågs skydd, länd skydd och axel skydd. Dessa skydden tar kroppens värme och gör så att blodcirkulation kommer igång. 


Omdöme: Jag har knäskydden för mig hjälper dom rätt bra. utan dom hade jag knappt klarat av att gå i trappor eller en hel dag i skolan. för så ont i knäna har jag utan dom. jag får mjölk syra i benen när jag går i trappor men inte så mycket. 


Häst liniment: Är en produkt som man använder på hästar men man kan även använda det på sig själv. På tillexempel på muskel knutor, öma muskler och leder. 


Omdöme: för mig funkar det på ryggen när jag har muskel knutor på ryggen då alltså. det hjälper riktigt bra för dom mjuknas upp och det är jätte skönt tycker jag. 


Värme: Det är sjukt bra om man har stela leder, muskler. 


omdöme: Jag har en dyna eller vad man ska kalla det för. som gå på ström och den har hjälpt mig rätt mycket. jag bruka somna på den om nätterna skönt med värme kan jag säga er! 


Spikmatta: det är en matta med plast spikar på. som gör så att kroppen går in i en vilande position.


omdöme: för mig funkar det i några timmar sen så börja det göra ont igen, men skönt är det i all fall!!


Av Julia Brännborn - 5 april 2013 10:24

innan man ska iväg igen. veckan har varit rätt lång men väldigt aktiv kan jag lugnt säga. min kära pojkvän har varit hos mig sen i söndags och han åkte igår. det har varit "släkt träff" från mammas sida, typ hela veckan känns det som. men det få komma mer om det lite senare.

för om några timmar ska jag iväg och hämta en häst hos vetrinären. så jag och hon som äger hästen ska skritta hem ponnyn. men mer om det sen!


just nu ska jag bara försöka vakna och värma mig. men mer uppdatering senare. orka inte just nu,



Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards