annorlundamotiv

Alla inlägg under december 2012

Av Julia Brännborn - 30 december 2012 08:11

japp som rubriken lyder sista för i år. jag åker upp till hamlstad idag och stannar till onsdag.

det har hänt en hel del i veckan. men jag orka inte skriva nåt om det. jag få ta upp blogg sen när jag börja skolan igen.


 

Av Julia Brännborn - 25 december 2012 13:17

asså att vakna sisdär 5.20 det är rätt segt. jag pappa, victor, svante och krille  skulle åka till mediamark och netonnet vid åtta för att kolla på tv till pappa. såå jaa egentligen hade jag inte gå upp då men eftersom jag inte kunde sova mycket längre så fick jag ta mig ur sängen och göra lite saker som att mysa med min söta kisse! 

efter det va det bara att åka hem och ta det lugnt! 

har verkligen inte mått så jätte bra dom senaste dagarna tyvärr! 


 

Av Julia Brännborn - 24 december 2012 15:16

Ska uppdatera lite snabbt nu när jag har internet. Det kommer inte så mycket nu under veckan har en del att gör! Sitter nu hos mormor och morfar med mamma och syskonen. Min morbro är här också :) Trevligt som bara den! Men ni får har en riktigt trevlig julafton :D

Av Julia Brännborn - 16 december 2012 18:37

jag fick massor av hjälp idag i stallet av min snälla pappa, riktigt skönt va det! att slippa göra mockningen och sopa, så jag fick vattna, packa hö, ta in och ut pållarna! inte lika jobbigt som att mocka och ta ut det som är det jobbigaste för mig! 


i morgon ska jag sova hos min fina pojk. sen på tisdag ska jag till stallet efter skolan, på onsdag blir det skolan och kanske sova hos filip, sen på torsdag ska man vara i skolan klockan 8 eftersom vi ska ha skol avslutingen då :D 

sen på fredag blir det ner till lund, på lördag blir det till moster med kusiner kanske min morbro också. på söndag stallet sen vet jag inte mycket mer! 


 

Av Julia Brännborn - 16 december 2012 09:29

har en grymt dålig dag idag! kan knappt röra mig idag. ha inte alls sovit bra i natt. vaknat hur mycket som helst och legat vaken, sen klockan sju så gav jag upp och gick upp och satte mig med pappa ett tag innan jag satte igång tvn och kolla på musikhjälpen. dom sitter där i ca tio timmar till. sen ska dom ut ur buren. kommer sitta här i soffan med datorn i knät och titta på tv tills jag ska till stallet. mycket mer kommer jag inte orka att göra idag.

det kommer väl något inlägg till er sen under dagen!

Av Julia Brännborn - 15 december 2012 11:45

det blir stallet senare i eftermiddag/kväll ska fixa allt i stallet sen bara ta in och mysa med mina små vilddjur! 

har inte varit där på en vecka nu typ. saknar dom enormt mycket! 


   

Av Julia Brännborn - 15 december 2012 09:22

att få jobba med det jag älskar mest av allt. det är en stor saknad. jag vill tillbaka till den tiden och jobba och har mycket att göra varje dag! jag bara älskar det! men eftersom jag ska ner till lund så pass mycket till våren så får jag skjuta fram mina planer till sommaren eller kanske till och med till hösten... 


 


saknar faktiskt min gammla arbets kamrat.. vi hade riktigt roligt tillsammans, vi fick gå igenom en massa saker tillsammans trotts att det bara var tre månader så gick vi igenom rätt mycket! 


Av Julia Brännborn - 13 december 2012 18:21

tänkte dra en ställning på vad jag käkar för tabletter bara för att ha något att skriva om!


vi kan ju börja med ataraxen, det är en tablett som hjälper mig att sova om nätterna men jag vaknar inte precis utvilad så som jag vill göra, eftersom hjärnarn går igång hela tiden pga att jag har den smärtan jag har! men i all fall, atarax det är ingen beroende framkallande tablett, den stör inte drömsömnen eller något.


Sen har vi Panodil 500 mg det är ju vanliga tabletter som jag ska ta tre gånger om dagen.


sen har jag även ögon droppar till mitt högra öga eftersom jag har högt tryck i det.


jag har någon tablett till mot magkatarr som jag fick några av en kompis. eftersom jag har magkatarr i perioder. men jag kommer inte på vad den heter. det är något jätte jobbigt od som börja på "o" dom hjälper verkligen.


 


sen har jag en massa tider ner till lund i morgon har jag tid till arbetsterapeut och optikern. nästa vecka ska jag till ögon kliniken i ängelholm och ner till lund för att snacka med en psykolog! såå enormt roligt.. hoppas jag överlever bara ;)

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards