annorlundamotiv

Alla inlägg under december 2016

Av Julia Brännborn - 28 december 2016 17:22

Att man ska behöva bli förbannad varje gång man gör nåt och andra bara glor.
Att en person ska göra vissa saker bara för att andra inte ser/bry sig.
Att man alltid ska behöva gå och säga till: glöm inte att göra det...
Att dom inte kan fatta att det är rent jävla förnuft att göra det!!
Blir så jäkla ledsen och arg för att folk aldrig kan göra lite vettiga saker utan att man ska behöva säga ifrån!

Jag är så fruktansvärt trött på att folk inte förstår! Förstår att jag ibland inte orka. Som det är nu så är det väldigt ofta jag mår så fruktansvärt dåligt. Kroppen och psyket klara inte mer!
Den som inte förstår hur det är att leva med fibromyalgi (då verkligen inga tabletter funkar) och ha bipolär sjukdom. Den personen klara inte av att vara i närheten av mig då! Den personen som tror att jag är frisk och pigg bara för att jag är ung. Den personen kan slänga sig i väggen ganska så hårt!!
Jag är så trött på att behöva förklara mig hela tiden! Varför jag inte kan göra vissa saker som andra kanske kan.
Sen dessutom under ett och ett halv år så ha jag gjort FYRA alltså F-Y-R-A operationer på ett och samma öga!! Bara det tar så enormt mycket på mig!

Mitt motto är: Never Give Up!
Det kommer jag aldrig att göra. Jag ska fajtas med farbror fibbe ända tills jag går i graven!! Samma sak gäller för allt det andra också i mitt liv!!

Av Julia Brännborn - 27 december 2016 21:22

God kväll på er!

Tänkte skriva lite om dagens arbete med Tindra och Tanja :)

Jag började med Tindra idag, va på banan och gjorde klicker träning med henne. I repgrimma, som hon för första gången hade på sig :) så enormt lyhörd och fin va hon lyssnade nästan hela tiden klockrent på mig. Jag älskar henne så enormt mycket!!

Tanja tömkörde jag i ca 15 min sen va vi nöjda. Hon ha varit rätt ostabil i vänster bak men idag va hon riktigt fin hela hon. Speciellt bak kärran. Efter bara 5 min så jobbade hon så extremt fint igenom ryggen och hennes bjudning va så klockren :)
Jag älskar denna ponnyn enormt mycket med!!

Av Julia Brännborn - 26 december 2016 19:21

God kväll på er!
Detta med humörsvängningar är inget för mig, det tar verkligen all energi ifrån mig :(
Eftersom dom är rätt grymma visa dagar, då det behövs bara en blick för att det ska vända för mig. Allt går så fruktansvärt fort!!!
Hatar det verkligen :(

Fick en ny klocka och två armband av pappa idag iallafall han ville nog muntra upp mig lite grann kändes det som :)
Köpte även en väst till mig på väla. Kändes rätt bra att spendera lite pengar.
Va dessutom på hööks och köpte 5 nya hö påsar och en mini föl grimma :)

Ni få ha det så bra så länge så höra vi

Av Julia Brännborn - 25 december 2016 16:20

(Fin känslig läs ej!!)
God kväll på er!
Idag är det den 25/12 bara några dagar kvar på detta skit året (enligt mig! Just nu vid skrivande stund)

Nu är jag så jävla förbannad på precis allt och alla! Den som tar åt sig få göra det. Det är inte mina bekymmer!!
Men alltid ska jag ställa upp för alla, hålla käften, vara längst bak i ledet!
Så fan heller längre! Nu är jag så jävla förbannad på precis allt!!!! Orka inte egentligen inte ha denna ilska men just nu få det vara så!!!
Men eftersom precis varenda liten jävel kör över mig precis överallt, så kan jag inte snacka med någon om något!!! Är så jävla trött på att hålla hemlisar irriterar mig på saker som folk inte kan göra rätt. Sen när jag väl säger till så blir dom fly förbannade på mig!! Hur i hela helvete fanskap ska jag göra!?!?!?!?!
Ingen lyssnar! Ingen bry sig!!

Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka! Kräka!
Behövde kräka ur mig denna ilska nu ska jag duscha!!

Av Julia Brännborn - 10 december 2016 21:03

God kväll!

För en månad sen och 7 dagar.
Så fick jag ett rör i ögat som skulle sänka trycket. Det ha det gjort, ögat ha aldrig varit så fint!
Men jaa efter en sak som ha hänt.
Så tror jag att röret i ögat ha knäckts!
Om det nu kan det. För om det ha gjort det nu så kommer jag ta bort hela skiten för jag orka inte med detta mer!
Allt ska det vara något!!

Så då får vi se vad dom säger på tisdag!!

Av Julia Brännborn - 9 december 2016 17:48

God kväll!
Som rubriken lyder så är det inte så idag, utan tvärtom rakt igenom!
Ha ångest ifrån helvetet, värk som inte alls går att leva med idag!
Fick värsta utbrottet i stallet, så jäkla förbannad, arg, ledsen.. Jaa allt på en och samma gång!!
Sitter och glo på "that 70s show"
Ha ätit en god Taco gratäng, ska ta på mig pyjamasen och krypa ner i sängen.

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards