annorlundamotiv

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Julia Brännborn - 3 januari 2012 16:56

va inte rädda och fråga nåt om ni vill :) 

ni får jätte gärna komma med förslag på vad jag ska skriva om här på bloggen :)

för det är så här att jag varken bits eller ha så många ideer på vad jag ska skriva om här. så snälla ni kom med förslag. det skulle både uderlättat mig och er!

kramiis <3 

Av Julia Brännborn - 3 januari 2012 16:09

tänkte skriva lite om dom hästar som ha fastnat i mitt hjärt som jag ha ridit genom åren :) (det kommer i två delar :)) 


först tänkte jag börja med Hembys Kreon även kallad Krille

han lärde jag egentligen känna när jag red i munka men då va jag så liten så jag minns knappt det. när ridskolan i munka lades ner så köpte Helsingborgs Fältritt Klubb (HFRK) han. där började jag lära känna han ännu mer. började rida han på vanliga lektioner några gånger. sen började jag rida han på hoppspecialen :) 


 


han hade jätte fin hoppteknik när han väl hoppade. han och jag hoppade som högst 105 cm. han ha dessutom grymt fint steg i dressyren :) 

en liten buse, va han. Men jag älskade han grymt mycket. hade han två sommrar i rad, han va och är än i dag bland det bästa som ha hänt mig! Älskar han grymt mycket idag som jag gjorde när jag såg han första gången på HFRK!! 


vår nästa häst heter: Lissie  hon va bland dom första stor hästarna jag red! och när jag började rida henne så va man tvungen att rida barbacka på henne för att hon hade skav. Lissie stog också på HFRK. red henne i ca en termin sen såldes hon & belv en privat häst! grymt rolig va hon och rida. minns tyvärr inte så mycket av henne men det jag minns va att hon va guda mysig och söt! :D


 

detta va den sissta bilde jag fick på henne, tyvärr så finns sötisen inte länger <3


nästa häst heter eller ja han kallas Lille Grå  kommer inte alls ihåg hans riktiga namn. men iallafall, han red jag ett par gånger emn det räkte för han va hur mysig som helst men grymt jobbig att rida ihop och länga stegen på. men kan ni tänka er att JAG JULIA ha varit en dressyrnisse när jag gick på ridskola :o... det kan man inte alls tro nu. men så är det! Lille Grå red jag på en Dressyr kurs för min ena ridlärare. han va guda mysig han också. ville bara fortsätta att rida han! va totalt kär i han :D <3



så söt och glad va han ;)


nästa del kommer i morron :) då få ni läsa om dom andra också :D   

Av Julia Brännborn - 3 januari 2012 15:45

ouf denna dagen ha det bara regnat. men jag lyckades rida när det INTE regnade som tur va!? det va mysigt att bara skritta och trav ute en runda med ponnyn idag, hon hade tydligen inte mått så jätte bra innan, så det blev bara lugnt, men hon gick super duper yber fint! riktigt mysigt va det att rida henne! 

i morron kommer det inte bli så mycket uppdatering, eftersom jag och mor ksa upp till småland igen :) 

men ska försöka göra nåt tidsinställt :)



  Raffe<3

Av Julia Brännborn - 3 januari 2012 08:26

suck säger jag till deetta, är rätt trött idag, ha inte fått sova så mycket i natt. 

om en timme typ ska jag iväg och rida. sen i efter middag, ska jag till sjukgymnasten. tjoohooo!-eller inte-

annars blir det en lugn dag.



vovve<3  

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards