annorlundamotiv

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 22:27

hihi pappa ha tagit med sig torr is från jobbet. det är en is som är så pass kall att man kan få typ köld/bränn sår av den! 

men fy helsike vad roligt det är att lägga det i vatten i ett glas det både bubblar och rycker. sen såå la vi lite sån torr is i en vanlig halv liter pet-flaska, med vatten kastade upp den så att den fick landa en bra bit ifrån oss, och så väntade vi sen så sa det: kaaaaboooommmm väääldiigt högt :D men fy helsike så roligt det är :D 


       


hihi det va roligt att fota det :D

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 19:42

idag va det också en väldigt lugn dag. åkte in till stan vid två för att lämna älskling på tåget. tråkigt :(

kommer vara tomt här hemma nu, tomt och sova dessutom. men jag få snart träffa han igen (tror jag)  i morgon blir det stallet och hemma och ta det lugnt :) dom ska få komma ut en sväng om vändret tillåter det! och på söndag ska min kära mor rida igen :D hon är riktigt duktig på det! stolt över henne är jag!! <3


 


så jäkla söta är dom :D <3

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 19:39

igår stack jag, Gustav, Victor, Mamma och sebbe först in till stan sen till väla! 

inne stan skulle sebbe på något möte, så jag, victor, mamma och älskling gick på stan jätte jätte mysigt va det! efter det åkte vi till väla och gick lite där! hur mysigt som helst det också <3

sen va det hem och bara ta det lugnt rätt skönt kan jag lugnt säga er :) 

 

 

 

18/6-2012

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 19:17

denna dagen va en riktigt härlig dag, va väldigt lugn men sen på kvällen kom saknade Matilda, hon skulle rida Ara lite eftersom jag kände att jag inte kommer klara henne så jätte bra om hon sak hålla på och bocka som hon gör! så frågade jag Tilda om hon hade lust att rida henne då, hon sa ja. och jag hade tur eftersom hon va ledig från sitt jobb :) 

jag hade tänkt att hon skulle rida på banan, men den va inte ledig så jag tog Evita och hon Ara så red vi ut en sväng! huuur mysigt som helst! hade verkligen saknat den fjanten över mycket. damerna skötte sig jätte fint för en gång skull. (hihi)

mamma va också med det va liksom en tjej kväll bland hästarna ;)


vi körde hem lilla tilda, sen va det bara att åka hem till dom andra och till min älskade kille <3

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 19:02

tänkte uppdatera om varje dag sen i tisdags :) 


tisdagen började med att gå upp 07.20 åka till stallet rida och fixa allt där. damerna gick helt okej förutom att jag flög av tre gånger på Ara! den första gången, landade jag på rumpan gjorde lite ont men det gick över! sen nästa gång så gick jag av henne eftersom jag kände att det kunde sluta rätt illa. den tredje gången gick jag av också men kom för långt bak mot hennes rumpa och fick hennes ena hov på höften och den andra under revbenen! Lilla Ara hon bockar inte som vanliga hästar. dom bruka kicka med benen och dra ner huvudet Ara hon typ hoppar rakt upp i luften och kröker HELA ryggen och ner med huvudet mellan fram benen! hehe det måste nog se rätt roligt ut ;) 

Evita fick gå en lite runda ute i trav och galopp. det tycket hon va jätte skönt. skötte sig bra madamen. (tränade Ara på banan för första gången.) 


 

sen efter stallet stack jag in till stan och träffade; Karin, Soleil och Alexandra. skulle hämta min lilla pojke kl tre va inne i stan två och en halv timme tidigare :) det va riktigt, riktigt roligt att få träffa er tre igen :') inte för att nån av er kände varandra men shit vad roligt det va! :D 

upp till stationen hämta älskling, åka hem och ta det lite lugnt och ha det mysigt :) <3

det va den dagen mer kommer snart! 

Av Julia Brännborn - 29 juni 2012 16:13

det blir mycket uppdatering i kväll! just nu orka jag inte. massor av roliga saker ha hänt denna veckan :) 


 

Av Julia Brännborn - 25 juni 2012 20:56

jag är en tjej som är väldigt aktiv av mig, jag tycker inte alls om att bara gå hemma och "skrota" för det mår inte jag bra av varken fysiskt eller psykiskt! jag blir väldigt lätt deprimerad för små saker. jag har perioder där jag inte alls mår bra som jag är på väg in i just nu! allt går bara emot mig hela tiden. (känns det som iallfall) jag orka inte gör ett piss in princip sen att ha en kropp som värker 24/7 gör inte saken bättre. det är så pass illa ibland att jag inte kommer upp ur sängen vissa dagar.. sen inte ha någon att vända sig mot som förstår sig på detta med att ha så pass ont i kroppen det gör mig grymt ledsen! det kan hända att jag bara ligger i sängen och gråter eller är på väg att börja gråta. sjukt jobbigt! ingen ta det på allvar heller min smärta och min psykiska hälsa. (men där får jag också skylla mig själv eftersom jag inte tycker om att snacka med vuxna!) och det är inte alltid lätt. eftersom man få ta hand om så pass mycket själv. om man inte själv ha sån här smärta i kroppen så vet man inte hur det känns, man förstår sig inte på det heller. det är svårt att förklara hur det är att ha så här ont och verkligen må så här dåligt som jag gör i perioder! det är ingen som tar en på allvar. jag kämpar varje dag för att ens komma upp ut sängen. mitt psyke är på topp när jag är med mina vänner som gör mig glad! men tyvärr så kan man inte alltid vara med dom, annars hade jag självklart varit det! Jag jobbar varje dag för att få upp psyket så pass att jag kan skratta, vissa dagar funkar det utmärkt medan andra dagar går det inte lika bra. jag gör nästan allt för att jag ska må bra! jag misslyckas väldigt ofta med det! men dom dagarna då jag verkligen lyckas då mår jag så in åt helvete jävla bra!!! förlåt för att jag svär men illa tvungen! men det kan också gå väldigt mycket upp och ner underdagen också! jag bli ledsen för små saker, jag kan mår piss av små saker, jag kan bli deprimerad av små saker! och jag rent ut sagt hatar det! vill egentligen inte vara så jävla känslig, men tyvärr så är jag det! men det är rätt skönt att få skriva av sig lite här på bloggen!

detta få va! det blev ett långt inlägg! men mår så pass mycket bättre nu. rätt skönt :) kramiis på er <3

Av Julia Brännborn - 25 juni 2012 20:48

Jag har funderat lite nu under kväll och ha kommit fram till att jag tänker vara rätt personlig här på bloggen! jag vill ju att bloggen ska handla om mig och ingen annan! så från och med nu tänker jag vara så pass mycket personlig som jag bara kan. eftersom jag har rätt svårt att öppna mig så ska jag göra ett försök! så jag tänkte skriva nåt inlägg om hur det bruka vara för mig och sen ute gå ifrån det och dessutom så känner jag att jag måste få skriva av mig lite! 


 

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards