annorlundamotiv

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Julia Brännborn - 30 juni 2014 14:03

Din röst är viktig!



nu är det dags att sätta ett stort STOP! för näthatet! jag har läst en massa bloggar, instagram bilder, facebooks uppdateringar genom åren, detta hatet blir bara mer och mer! 

 

Saker som skrivs är te x; "du fär för fet för din hästen" "går inte ryggen sönder på hästen" hoppas att ett tåg kör på dig" "ingen vill ha dig" "din äckliga hora" etc etc etc

 

Det är hemskt att sitta och läsa dessa kommenterare. Att människor kan ens tänka tanken att göra så!? detta är mobbning, människor tar sitt liv pg av såna här kommentarer för att dom inte orka med det! eller så försöker dom med att ta sitt egna liv men vågar och få leva med detta resten av sitt liv! 

 

Att sociala medier inte uppmanar om detta det är helt sinnessjukt! nät mobbning/kränkningar bör uppmanas av alla sorters sociala medier. Så att dom som blir utsatta för det få en chans att säga hur dom mår och dom som gör det kan få förklara VARFÖR dom gör det! det är det jag är mest intresserad av! någon som kanske vet varför folk gör så!?  

 

Hade gärna velat veta eran erfarenhet av näthat. Du som ha blivit utsatt för det! Om man kunde sprida vidare och kämpa för att det ska minska! att media kan få nåt att skriva om! och att det uppmärksammas ännu mer än vad det gör nu! Jag själv tycker det är extremt viktigt att man ta och lyfter fram detta så som med allt det andra också.

 

 

 Sprid gärna denna bild!! 

 

 

Jag vill lyfta fram och hylla alla som står emot detta hatet på internet!! det är starkt!!!! 

Av Julia Brännborn - 30 juni 2014 11:27

snart är det dags för min och Tanjas utställning! nu hade jag tänkt och börja med vecko scheman bara för att hålla koll på vad vi gör :) när jag skriver "ut och gå*", så menar jag intervall träna trav och skritt! 

  • måndag (idag) tränar bommar med Tanja, Messe jobba från marken
  • Tisdag Tanja ut och gå*. Messe Jobb från marken 
  • Onsdag Tanja jobba i paddocken/ut och gå* 
  • Torsdag Tanja Ut och gå eller vila. Messe rida? 
  • Fredag Tanja träna i paddocken bommar(?) Messe rida/mark arbete
  • Lördag Tanja ut och gå.*
  • Söndag Tanja vila!? 

 

Så kommer denna veckan se ut! det är dags att jag och Tanja sätts i hård träning! det kan ju bli ändringar i schemat i sånna fall blir det att vi åker iväg med Tanja så vi få se hur Messe är utan Tanja en längre stund! 

Dom är ju beroende av varandra. eller jaa bästa kompisar som inte kan skiljas åt en längre tid än 30 min :) 

 

 

Av Julia Brännborn - 30 juni 2014 10:24

det finns egentligen inte så mycket och skriva om den, förutom att mamma och jag va inne i stan och fixade ett par saker. 

sen på kvällen så kom världen ifatt mig efter denna veckan jag fick så mycket ångest att jag visste inte vart jag skulle ta vägen! låg vaken från tio till typ fyra, vakna sen vid halv nio och mår skit igen, men tvingade i mig två mackor bara för att om jag känner mig själv så kommer jag inte äta mycket mer idag...

ska ta mig ner till Tanja om någon timme tror jag. jag vet inte alls vad jag ska göra med henne idag! 

så jag få tänka på annat också. men jag har fått för mig att skaffa en häst till som jg kan rida, eftersom jag saknar att vara igång så extremt mycket. men det kommer nog inte bli av än på ett bra tag! så jag får ta det med ro, bara det att jag har hittat mig min dröm häst! och jag vill verkligen ha han riktigt fin är han hur vackert steg och kopp som helst <3

jaja, ingen kan väl ta Tanjas plats eftersom hon är ändå det bästa jag har i mitt liv och kommer aldrig att göra mig av med henne så enkelt är det bara!! <3


   


hon är helt enkelt min stora kärlek! mitt allt! <3

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards