annorlundamotiv

Alla inlägg under juli 2014

Av Julia Brännborn - 5 juli 2014 15:38

måste verkligen få rätt med detta ang mina sov tider. igår sov jag till elva icke roligt! men igår sommnade jag också vid tio och idag vaknade jag vid tio i nio :) tror jag. känner mig ändå rätt stolt över mig själv! 
i morgon blir det andra bullar! ;)


effter att mamma ha slutat jobba så ska vi åka och köpa pizza. Jag ska köpa min förbannade cola ;) har blivit lite smått beroende av det igen... det kommer i perioder mitt beroende för cola.. Sjukt jobbigt är det verkligen. 


Tanja idag va ute och gick en sväng. Med mamma och hunden :) gick hur bra som helst. Vi har två polaker som målar om stallet och huset, väldigt mycket folk tycker jag det är som springer i stallet nu rätt drygt :/ 


 

Av Julia Brännborn - 3 juli 2014 13:22

Hejsan på er mina goa läsare. 


Jag har sovit bort hela dagen känns det som, vaknade kl 11. satte mig vid datorn ett tag, sen gick jag och puff ner till stallet. Tog inte Tanja ryktade henne lite och myste med henne. Gick ut en liten runda med dom båda, i regnet. 


Trotts att jag har sovit drygt tovl timmar så är jag så jäkla trött, inte bra det! mina fingrar och fötter är så jäkla svullna och min mage. Allt gör också så jäkla ont :( i helgen ska det bli andra bullar för min del! ska ställa klockan så jag kommer upp vid sju. sen ska jag försöka somna vid tio i stället för vid tolv! måste verkligen rätta till mig om jag nu ska orka jobba i framtiden! 


 

Av Julia Brännborn - 2 juli 2014 15:28

tog en liten dag ledig igår, och bara va. Sökte lite jobb och ha fått svar från ett ska redan på måndag på arbets intervju :D ska bli skoj men mer om det om det blir nåt av det! :)


igår va jag inpricp hela dag i stallet, bara för att jag kunde. först så tvättade jag Tanja för det behövdes :) det är inte alls ofta jag tvätta henne men det går framåt med allt och hon börja komma ner på jorden. Senare under dagen så tog jag och longerade och jobbade M från marken i en 15-20 min innan T kom hem, så frågade han om jag ville rida och ja det ville jag :) 
Häst skrället gick så jäkla fint och framåt för skänklen att jag trodde det va en annan häst jag red på :) 
hade satt upp två upphöjda bommar till oss bara för skoj skull och hon va helt otrolig hur mjuk som helst och verkligen hur underbar som helst! kunde näst intill göra piaff med henne :D Jag kan verkligen inte släppa denna känslan ska se om jag kan hoppa upp i morgon också men först longrera i ca 15-20 min innan och hoppas att hon blir lika fin :D 


Tanja hon fick vila igår eftersom jag orkade inte men det gör ju inte så mycket hon fick sina hovar fina tog oss ca 15 min som annars ha tagit 1.5 h till 2 h. Då kan vi snacka om att jag va stolt över min lilla flicka :D 
det ända hon gjorde va att stegra två gånger på första benet. På det tredje försökte hon stegra sig, hon höll på att gå fram och tillbaka och bråka med oss. Men ååhh vad jag va glad efteråt :D allt hade gått så bra igår så jag somnade lycklig för en gång skull :D helt underbart :D <3



Om exakt en månad så gäller det :D 



Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards