annorlundamotiv

Alla inlägg under juli 2014

Av Julia Brännborn - 29 juli 2014 13:29

Hejsan mina bästa läsare!! <3


Nu börja mitt liv gå framåt i stället för bakåt! hur underbart som helst är det!


ska förmodligen börja rida en stor d-ponny men det berätta jag mer sen när jag vet mer och har kommit fram till om jag får ihop allt så bra som möjligt :)

Tanja hon är hur underbar som helst och går som en klocka varje dag när jag leder henne och i stallet är hon den bästa jag någonsin vet! Huur mysig som helst är hon! Min stora kärlek!


Messe hon försöker vara en mamma till min lilla skrutta men det går inte såå jätte bra, men försöka får hon alltid göra :) på Lördag så blir tanten själv hemma för jag, mamma och T ska till Laholm med Tanja och ställa ut henne där! i all fall jag ska ställa ut henne och dom är med som stöd. längtar verkligen tills på Lördag!


På torsdag ska jag kaaaanske åka iväg på tävling och fotografera men jag vet inte än om jag orka är rätt trött i kroppen men det lär vi märka om jag åker dit.


Jag tänkt att göra ett inlägg där jag skriver om mig själv och Tanja eftersom det känns som att jag ha fått en del nya läsare hit och det är helt underbart att jag har fått det för jag vill bli en stor bloggare utan att behöva provosera er till att läsa för det vill jag inte göra det känns inte rätt för mig och det ska vara roligt att blogg tycker jag :)


 

OMG

Av Julia Brännborn - 28 juli 2014 19:23

Nu har jag gjort något som jag inte alls förväntade mig att jag skulle göra, men aahh!! nu håller jag verkligen tummarna för min egen skull :D


Orka egentligen inte skriva mycket mer så ni få ha det så bra kramiis <3

Av Julia Brännborn - 27 juli 2014 21:06

Hejsan mina underbara älskade läsare :) 


Hoppas att allt är bra med er?! För med mig är det super duper bra. Igår va jag ute med en kompis och käkade gott och drack snackade i drygt fyra timmar hur underbart som helst va det :D 


Annas ha det inte hänt så mycket mer än att jag ha firat min underbara mamma, varit i stallet men det ha varit rätt skönt och bara ta det lugnt :) 


Men det va lite i alla fall orka inte skriva mycket mer :) 


Kramiz <3

Av Julia Brännborn - 18 juli 2014 11:59

va på stranden igår med mamma, pappa, vovven och TANJA :D första gången hon va med på stranden!! 


Riktigt härligt kan verkligen inte beskriva min lycka för denna hästen och hur underbart snäll hon va när vi va där nere :D <3 

Helt underbart va det!! ni ska få bilder i stället lite lättare! 


   


fick bli dessa två eftersom datorn inte tycker om mig idag!

Av Julia Brännborn - 17 juli 2014 14:11

Heejj på er goa läsare :)


Har helt glömt bort bloggen ett par dagar nu kännde jag, Men just nu kom jag ihåg den :) 


Det börja närma sig med utställning med stora storm steg och jag blir mer och mer nervös för varje dag, som går jag kommer bli som ett hopplöst fall på utställnings dagen. men som tur är så är både mamma, T och förhoppningsvis tanja lugna :) och då kaaanske jag också är lite lugn! 


Kaanske ska åka till stranden ikväll ska försöka få med mig min lilla dam också! 


aja men ni få ha det så bra kramiis <3

Av Julia Brännborn - 14 juli 2014 14:03

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om men igår så hände det en mini mini olycka med en av hästarna som gjorde att jag knappt fick någon sömn i natt som resultera i att jag är huur trött som helst.. 


Just nu tittar jag på Bones och ha två katter brevid mig på en kudde. den ena är ihop tryckt melan mig och den andra katten så det är bara huvudet som syns ;) 


 


Med en skål smultron också gott OCH mysigt :D <3

Av Julia Brännborn - 13 juli 2014 15:15

Jag heter Julia och fyller 20 i november! Jag har många års erfarenhet av hästar i dess alla olika former, grader, grena och psyken! 


Jag har ridit på ridskola dom första 9-10 åren jag har bland annat varit i ängelholm (det gammal) Munka-Ljungby, össjö och dom sissta åren va jag i Helsingbor (HFRK) 

dom tre först nämnda minns jag inte så mycket av men jag minns att jag hade väldigt bra balans för att vara drygt 6 år. På HFRK så red jag i ca 6 år, fick rida lite blandade hästar första åren. Sen efter drygt två tre år så började jag gå på hoppspeciall där man fick bara hoppa då alltså, där började jag rida lite mer svåra, jobbiga hästar efterhand. 


         

oftas så red jag en häst som inte alls tyckte om att hoppa, men jag vände det och till slut så kunde jag lämna över honom till andra och han hoppade. Vi hoppade som högst 105 cm och då va jag riktigt stolt över han, utan att vägra eller springa förbi hindret. Vi startade till och med en tävling fast utom tävlan på 60 cm :)


Efter det så började jag även dressyrspeciall där fick jag rida stor hästar bland annat. hur roligt som helst red en häst som va såå jäkla känslig så fort man satte sig lite fel i ett varv i galoppen så bytte han direkt! 

En riktigt rolig häst va han! 


       


Det va oftast dom två som jag red! den svarta va en liten stor häst och den vita va en stor häst på ca 165 cm

Men under dom åren jag i dressyrspeciallen och hoppspeciallen så lärde jag mig extremt mycket! jag fick åka ut lite på tävlinga i dressyren och då blev det l:c 2 jag tror jag fick  64% eller nåt riktigt nöjd va jag då! 


Men min ridskole tid tog slut 2010 då hade jag hittat mig en foder häst en travar (varmblod) som hade gått lopp men inprincip inte va riden han gick mest sällskap till en annan häst! men jag tog mig an denna häst vi kom väldigt långt på 8 månader inte inom ridningen men från marken! han va en guda fin häst från marken sen vid ridningen så va han väldigt speciell. 


 

Han hade världens finaste ögon enliget mig! det va min stora kärlek tills jag började gymnasium uppe i halmstad så fick jag tyvärr säga tack och hej till han! Men vi båda lärde oss så enormt mycket!


Efter han så hade en en hel del medryttar hästar, av olika slag. 


 

 


    


Jag jobbade även i ett P.R.E stall med 12 hästar i. 


Jag har väldigt mycket erfarenhet av alla olika sorter av hästar och alla sorter av grenar. Jag själv anser mig att vara lättlärd, lugn men kan säga ifrån när det behövs. Jag Är väldigt mån om hästarna att dom ska trivas om inte så försöker jag hitta ett sätt så att dom trivs :) Jag har varit med och hjälpt till på massor av olika tävlinga med en massa olika hästar! Jag är en tjej som älskar att ha mycket att göra men också att jag kan ta det lugnt när det behövs! :)

Nu har jag en liten 1-åring som är min alldeles egna! hon är en shettis och är efter: uron v.d römer rs 535 :) 

Min alldels egna skatt är hon :)  


mina kontakt uppgifter!

Namn: Julia Brännborn

Mail: j.brannborn@gmail.com

Nummer: 0768076443 


Tacksam för att du ville läsa detta och hoppas att du ärintresserad av att lämna din häst hos mig :)

Av Julia Brännborn - 13 juli 2014 15:06

Hejsan min goa läsare :)


Igår så va jag iväg HEEELAA låånga dagen jag va ändå uppe i Boxholm med ett gäng vänner och min mamma :)

riktigt mysigt va det att vara där. 

Så det innebar att Tanja fick stå i hagen hela dagen men vad gjorde det? joo rätt mycket idag. jag kan verkligen inte undgå en dag utan att ta in henne :( lite smått jobbigt eftersom jag har massa annat och göra också! 

Men denna veckan blir nog inte så jätte mycket :)


Nu är det så här att jag har lagt upp en status på facebook att jag förmodligen ska börja ta emot en problem häst! jag tänkte att jag börja med en och se om det är nåt för mig. Så jag tänkte lägga upp min erfarenhet och kontakt uppgifter i ett inlägg. för att kunna hänvisa till det så ni vet vad jag ska göra nu idag med min lilla blogg :)


 


Hahahaha en riktigt gammal bild på mig :) 
Det är sen första veckan på LBS i Halmstad :)

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards