annorlundamotiv

Alla inlägg under juni 2014

Av Julia Brännborn - 26 juni 2014 16:36

nu sitter jag här igen men det gör inget, ska inte göra så mycket mer än att vänta på maten för nu är jag hungrig. Ska sen gå ut med hunden, har varit en sväng hos Tanja och pysslat med dom båda två. 

Orka inte skriva mycket mer! ni ska få lite bilder på Fiona :)


   

1

Av Julia Brännborn - 25 juni 2014 13:18

hejsan alla goa läsare :) 

skönt att jag är tillbaka på mina banor igen när det gäller vissa saker. skönt att få skriva av mig och slippa ha allt inom mig hela tiden! sen att det bara kommer bli ca ett inlägg om dagen det få det vara nu! 


Dagens äventyr har och kommer att bestå av: Just nu har jag nästan precis kommit hem från stallet, har varit ute med hunden och Tanja, pysslade lite med henne. sen efter det så va det bara att fixa allt runt om stallet, så som att vattna fixa, mocka lite i hagen, mysa med hästarna och mycket mer :) 

allt bärja gå så mycket snabbare nu än vad det har gjort innan. börja bli rätt aktiv av mig igen känns riktigt skönt. att äntligen komma igång igen! 


Sen ikväll ska jag och min mamma till hbg för att träffa folk och ha trevligt :) kommer komma hem rätt sent idag med, igår va vi i hbg också och då kom vi hem runt halv tio kvart i tio förhoppningsvis så blir det inte så pass sent idag :) 


i morgon blir det nog inte så mycket mer än stallet och hemma. Mamma jobbar kväll och pappa dag så det blir en lugn dag i morgon. jag ska försöka och hoppas att jag kan åka till stranden med Tanja, mamma och pappa i helgen och med dom andra tre också som består av Hunden och syskonen :) i såna fall så ska kameran med och det kommer knäppas sju hälsike många bilder då :) 


 

Av Julia Brännborn - 24 juni 2014 10:40

skrev inget inlägg igår, men jag va i halmstad när vi kom hem så gick jag till Tanja direkt, sen efter det orkade jag inte göra så mycket. 

gårdagens träning med Tanja det va att små skutta över bommar T tyckte det också va roligt så han gjorde det med Den stora  damen det va lite roligt och se dom båda sken upp som två stora solar :D 

så roligt va det att se. sen va det att fixa det sissta i stallet så som vatten till dom städa undan och så vidare. det är så skönt att bara gå ner dit och titta på hästarna och slippa tänka på allt det andra som finns.

Ska snart ner dit idag och ut och gå med Tanja tänkte jag. Sen ska jag prata med T om jag kan få börja rida den stora lite då och då :)


Nää nu ska jag dra så vi hörs väl senare eller i morgon :) 

Av Julia Brännborn - 22 juni 2014 13:20

Hejsan alla goa läsare hoppas att allt är bra med er. För det är det inte för mig idag heller! 


Psyket spela mig ett spratt, mina tabletter verka inte funka längre allt är katastrof för mig. blir irreterad på allt, men sen direkt efter så blir jag jätte ledsen men kan inte gråta och då bli jag arg på mig själv. Blir så frustread på mig själv och vet inte vad jag ska göra. allt blir som en smet till slut och i mitten av den smeten så går det miljoner tankar om precis allt, om jag duger, eller inte. om jag ska vara glad eller inte. om jag förkänar lycka eller inte. börja bli rätt så gaaahh vill inte ha det så! 


som tur är så har jag tanja som jag kan rymma till när allt blir FÖR jobbigt! den hästen gör mer underverk än någon kan tänka sig! 


 


Fick jätte mycket hjälp idag i stallet :) härligt att hon kan stå så snällt när det är små barn i närheten :) 

blir så lycklig när jag ser det själv! ingen jätte bra bild men man ser ändå att det är t, hans fru och två av hans barnbarn :) 

Av Julia Brännborn - 21 juni 2014 19:19

Jag har blrjat våga mig in här utan att ha ångest över att jag inte har något att skriva om! men nu känns det ändå helt okej att skriva lite. Just för att skriva av mig också känns riktigt skönt. 


Jag tänkte engna detta inlägg till Min bästa vän! som nu har flyttat upp till uppsala och jag kommer förmodligen inte få träffa henne mycket mer! saknar henne extremt mycket! 

Visst jag är huuur glad som helst för hennes skull, eftersom hon ha fått jobb där uppe och ska börja plugg, så det går huur bra som helst för henne! <3 


 


Min underbara konstiga lilla boll :D <3 Jag älskar dig bara så du vet <3

Av Julia Brännborn - 21 juni 2014 16:24

dagens runda har inte blivit så mycket har varit hos tanja i någon timme lyckades göra  flätor i hennes man :) sen har jag bara legat och glott på "buffy" det är ingen bra idag för min del, har jätte ont i länd ryggen ner i vänstra höft. Som tur är så ska jag till kiropraktiorn på måndag ska bli skönt att kunna bli lite människa igen! 


psyket går upp och ner hela tiden. Just nu är det nere och känns som att det inte vill gå upp mer! kan inte glädjas åt andra. Blir bara så ledsen när jag ser folk som ska ut och festa och ingen vill bjuda med mig. inte för att jag dricker längre men det känns ändå i hjärtat :/ och inte för att jag orka heller speciellt mycket men det hade ändå varit roligt.


   

Av Julia Brännborn - 20 juni 2014 22:45

when I see you coming towards me, it stops my whole body up and my heart skips a beat!
When I talk to you I get so happy that it tingles all over my body!
when I see you walk away, I want to run to you and take you in my arms and never let go of you!
because I have done it too many times! 
I want to create new memories with you!
I want to lie in your arms in the morning!

you are the one I want to live the rest of my life!

You've always been the one I wanted to be with!
you're the only thing I think about you is what I want! but I'll never get it! 


 



Av Julia Brännborn - 20 juni 2014 17:15

jag har tok för lite och göra tycker jag. som det är just nu så är jag hemma inprincip hela tiden, eftersom mamma och pappa jobbar och jag är arbetslös. när jag är hemma så fixar jag mat, diskar, går ut med hunden, städar fixa tanja och gå med henne, göra färdigt maten. gå ut med hunden, pussa på tanja. det är så mina dagar bruka se ut. känns inte som att jag har nåt att göra men ändå så har jag det.

men ska prata med T och se om jag lkan börja rida den stora damen igen, så jag kommer igång. Efter ett längre ofrivilligt uppe håll. 


Idag så behövde jag inte mysa med Tanja eftersom T:s barnbarn är hemma hos dom just nu, men smet ner några timmar senare och pysslade med henne lite det är verkligen terapi för mig att bara få stå där i min och hennes tysthet och bara få vara. hur skönt som helst är det! 


 


Har precis ätit en jätte god middag med mamma och sebbe. som jag hade gjort det blev varmrökt lax med ny potatis och kall sås :) huur gott som helst. snart ska vi äta efterrätt tror jag som är choklad mousse.

ska lägga upp lite bilder på damerna tänkte jag sen ska jag göra något tids inställt inlägg också.


       


Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards