annorlundamotiv

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Julia Brännborn - 8 juli 2012 23:35

"känslan att ha ett rakblad eller en kniv mot armen/huden, den känslan rätt så obeskrivlig. Men ändå så himla härlig!" och/eller "att ha nåt vasst mot armen, det känns bra, att kunna se blodet rinna ner från armen, är en underbar känsla! att känna smärtan som kommer efteråt är underbart!" 

 


så här kan det låta från vissa, antingen skrivet, i tal eller bara i tankarna. jag kan erkänna att jag själv har tänkt dessa tankar. plus saker som ha varit värre! som jag mår idag med mitt psyke så är det uppochner, hitochdit, överalltochingenstans, in princip. men jag har nog inte haft en enda tanke om självmord sen jag började uppe i halmstad! 


med detta vill jag säga att alla som håller på och skär sig! ni är inte ensamma om det. man är aldrig ensam om något trotts att man tror det. Man bruka känna sig äckligt ensam, eftersom man mår så pass dåligt, så blir det väldigt lätt att man stänger ute sina vänner och familj. Och det är bland det värsta som man kan göra. för vänner och familj behöver man oavsett om man känner sig sviken av dom eller bara inte tycker om dom eller nåt. ens egna familj älskar alltid en oavsett vad man utsätter dom för! 

sen har ni säkert hört citatet: "hoppet är det sista som lämnar en" jag anser att hoppet lämnar ALDRIG en oavsett! det kanske känns som att hoppet bara försvinner, men det finns alltid kvar. Mer eller mindre, jag bruka säga: "att tiden läker alla sår" visst det är svårt att tro det när man mår som man kan göra, men jag lovar att tiden läker alla såren, det har den alltid gjort. det är skit svårt att tro när man säger så. men om man verkligen kämpar för livet så är livet värt att leva sen!! 

mitt motto är: en ny dag, är en ny början! med det menar jag, att man har alltid en ny chans att leva och rätta till saker och ting när man vaknar på morgonen! det är ALDRIG försent att rätta till saker och ting! så kom ihåg det när ni vaknar på morgonen att det är ALDRIG försent att rätta till dina så kallade misstag! livet är alltid värt att leva. trotts att man inte kanske tycker det! men det är sant. jag kan blicka tillbaka på min jobbiga tid, ibland kan jag bara skratta åt hur dum jag va som gjorde vissa saker! en dag kommer du också kunna blicka tillbaka och skratta/gråta och/eller tycka att du va dum som gjorde det du gjorde. men en sak ska du ha klart för dig att du kan ALDRIG göra om dina saker som du har gjort. det du har gjort det är en del av dig själv! 


aja det få vara för mig hoppas att det är läs värt för er kramiis på er :) <3

Av Julia Brännborn - 8 juli 2012 21:43

ska sätta mig och redigera lite bilder från en mini fotografering med min kära mor :) sen tänkte jag redigera lite bilder på mina små damer, hunden och lite blommor.. detta kommer upp ikväll och/eller i morron. 


 

Av Julia Brännborn - 8 juli 2012 21:27

jag får nog börja uppdatera mer. statistiken bara stiger här! riktigt roligt är det att det är så pass många som läser min blogg ändå! blir så enormt glad :') 



 


om ni vill så får ni gärna skriva en eller två rader om vem ni är, hur gamla du är, vad du har för intressen och kanske om du vill att jag ska skriva nåt speciellt :) 


Av Julia Brännborn - 8 juli 2012 17:14

har typ precis kommit hem från stallet, pysslade bara med mina små damer rikitgt mysigt va det att få komma dit :)

puff va också med idag, bus vovve! i mororn blir det ut och skritta med mamma :D 


 

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards