annorlundamotiv

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Julia Brännborn - 12 februari 2012 20:28

höll näästan på att skriva om denna dagen :) 

jag och Sara gjorde i gjordning stallet på morgonen, vid ett två nån gång, så åkte vi iväg med Johnny (självklart) till ett ridhus med tre ung-hästar, för att filma dom! gick jätte bra, dom va så enormt busiga fick även nån helt okej bild på dom. det va dammigt i rudhuset så mobba dom inte nu! 


   



ska berätta lite bakom varför man och svans är klippta helt och håller! 
jag själv fick reda på det idag! 
det är så här: att på alla P.R.E ung-hästar så klipper man, man och svans första året! på hingstar så låter man, man och svans vara.. 
men varför vet jag inte! men så ligger det till iallfall :) 
men man och svans på hingstarna kommer ut till sommaren. samma med stona fast deras man klipper man ju! 
så nu vet ni därför. :)
efter det så åkte vi hem käkade. så fick Sara den där roliga idèn att tolka bak om faboloso. Sara gjorde en hemma gjord sele, men det dummaste va att vi inte hade nån pulka, men ja det gick inte riktigt så bra. vi få försöka skaffa en pulka till nästa helg! 
 
 
där ser den liite, men den blev riktigt bra tyckte jag :) Sara va duktigt på lille mannen, hon red ett dressyyr pass i ridhuset efter detta... han gick verkligen super fint, jag fick hoppa upp en sväng på han, guudd såå fin han va!! :D riktigt roligt!!
aja det va vad vi/jag har gjort i helgen :D 
hoppas ni ha haft en bra helg!? 
kramiis på er

Av Julia Brännborn - 12 februari 2012 20:06

började dagen med att mocka och så.. men framåt eftermiddagen så hämtade Johnny upp Sara på åstorps station. så fick jag träffa henne för första gången igår! rikigt roligt va det :D 

men aja vi skulle rida ut, Johnny åkte iväg och handlade. så red jag och Sara ut. Sara kom med den kloka iden att vi skulle rida till byn (åstorp) så vi gjorde det. när vi närmade oss så sa jag: att vi kunde rida till "oj" (en mat affär) och se om Johnny var där! det gjorde vi! 



men han var inte där! sorgligt nog. men det hindrade inte oss, vi red en runda runt byn.. och det gjorde vi riktigt bra och roligt va det också. för alla glodde riktigt mycket på oss! vi gick en runda till stationen, där i närheten va en när kiosk. där stannade Sara och sa att hon skulle hanndla godis, så jaa det gjorde hon



så jag stog utanför och höll i hästarna, föresten så stannade vi utanför polis huset!

Sara kom ut vi hoppade upp efter lite rolig heter, efter vi hade ridit en bit som kom polisen körande förbi oss som dom glodde på oss ;)

hehe men iallfall vi skrittade hem, hade riktigt roligt i stallet också!

det va i stort sätt den dagen :D


hoppas ni njuter av texten!! 

Av Julia Brännborn - 12 februari 2012 19:58

nu är jag hemma igen. efter en helt underbart rolig helg :D 

ska visa er bilder och berätta om helgen och vad jag och sara ha hittat på!! så håll ut kik efter uppdatering här på bloggen! 


btw: har saknat att blogg och efter alla ni läsare :) blir alldeles till mig när jagj ser att ni besöker min blogg trotts att jag är dålig på att uppdater :') 

Presentation


Vad roligt att just du kom och kollade på min blogg!

Här skriver jag om hur det är att vara psykiskt och fysiskt sjuk, med en vardag med en ponny som heter Dalsgårds Tanja. våran resa till att bli ett team.

Jag skriver också om min familj och mina

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Shrek

Shrek hette min förra katt som va 7 år och jag fick tyvärr ta bort han 16/4 2013.

det gjorde verkligen ont i hjärtat!

men det va det bästa jag kunde göra för hans skull!

Han va det bästa jag visste. Han va verkligen inte som alla andra katter!

Jag älskar honom precis så som  han va!!   

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards